Eurodisney Maceramız

6/18/2014 gezihayallerim 0 Comments

Çoluk çocuk toplam 8 kişi 15 Mayıs sabahı Paris'e, Lufthansa ile Münih üzeriden uçtuk. Paris-Disneyland planımıza buradan bakabilirsiniz.

Münih havaalanında yaklaşık 4 saatlik bir bekleme olmasına rağmen, çocuklarla çok zorlanmadık. Çocuklar için oyun yerleri, yolcular için bedava çay - kahve - sıcak çikolata olanakları derken zaman geçti ve Paris'e uçtuk. Bu arada THY ile Lufthansa'yı da karşılaştırma fırsatı olmadı değil. THY'nin güzel ikramlarından sonra Lufthansa pek açmadı desem yeridir. Özellikle de Münih - Paris arası sanki düşük maliyetli havayolu ile uçmuş gibi olduk. Çünkü ikramların Anadolu Jet'te verilenlerden bir farkı yoktu.

Uçakta oyalanmaca

Münih Havaalanı
Münih Havaalanı Çocuk Oyun Yeri

Paris Charles de Gaulle havaalanı oldukça büyük bir o kadar da dar bir havaalanı. Bizim havaalanlarının genişliği yok. Bagajımızı aldıktan sonra bizi çıkışta bekleyen Paris Dolmuşu yetkilisi ile buluştuk. İtiraf etmem gerekirse, Paris Dolmuşu'nun hizmetinden oldukça memnun kaldık. Aylar önce web sayfası üzerinden yaptığım rezervasyon sonrası, mail adresime bir konfirmasyon maili gelmişti ve aramızdaki iletişim sadece bu kadardı. Bu yüzden acaba bir problem olmuş mudur, bizi almaya gelen var mıdır diye düşünmeden edememiştim. Ama boşuna kafa yormuşum.

Paris Dolmuşu bizi Disneyland Paris bölgesinde kalacağımız otele bıraktı. Kaldığımız Adagio Marne la Vallée Val D'Europe apart daireler sunuyor. Bu yüzden çocuklarla oldukça rahat ettik. İstenirse kahvaltı seçeneği de var ama biz hemen yakındaki Val D'Europe alışveriş merkezinde bulunan Auchan'dan alışverişimizi yapıp, odada kahvaltımızı yapmayı tercih ettik. Otelin konumu gayet iyi. Disneyland'a ulaşmak için bedava otobüsleri kullanıyorsunuz. Onun dışında yolun hemen karşısında bulunan Val D'Europe ve ünlü markaların indirimli fiyatlarını sunan La Vallee Village da zaman geçirebileceğiniz yerler. Burada bir çok restoran bulunuyor ve damak zevkinize hitap eden bir tane bulabilirsiniz. Burada Noura adında bir Lübnan restoranı var. Tavuk ve et döner, baklavalar da var ama lezzet olarak aynı tadı beklemeyin. Döner bulduk diye bizim gibi erken sevinenlerden olmayın.

La Vallee Village'taki çocuk oyun parkı

Gelelim Disneyland biletlerini nasıl aldığımıza. Gitmeden önce Internet'ten almak istiyordum ki, orada sırada çok vakit kaybetmeyelim diye. Disneyland sayfasından alabilirsiniz, ama farklı uzantılı sayfalarda (.fr, .tr gibi) farklı fiyatlar ile karşılaşmanız mümkün. Aynı tip bileti de alamıyorsunuz. Bir gün-tek park biletini örneğin sadece Fransa'nın Disneyland web sayfasında bulabiliyorum ve daha önceden baktığımda tek kişilik fiyatı 49 € idi. Gitmeden son hafta tekrar bilet bakarken fnactickets.com'dan bilet alabildiğimi ve hafta içi bilet fiyatının 39 € olduğunu fark ettim. Bizim park giriş tarihi belli olduğu için hemen 8 kişilik biletlerimizi aldım. Biletleri FNAC mağazalarından teslim alabiliyorsunuz. Val D'Europe'ta da bir tane olduğu için oradan biletleri teslim aldım. Dikkat etmeniz gereken nokta biletleri teslim alırken rezervasyon numarası, kredi kartı ve kimliğinizin yanında olması gerektiğidir.

Ertesi sabah 10 gibi Disneyland'e giriş yaptık. Eurodisney'de iki park mevcut. Walt Disney ve Disney Park. Biz sadece Disney Park'ı gezmeyi tercih ettik. Disney genel olarak 5 bölümden oluşmaktadır. Main Street USA, girişten parkın ortasına kadar devam ve iki yanından çeşitli mağaza ve restoranların bulunduğu bir kısım. Diğer bölümler ise Frontierland, Adventureland, Fantasyland ve Discoveryland. Disney'de ilk olarak Frontierland'te bulunan Thunder Mesa Riverboat Landing'e gittik. Kısa bir tekne gezisi ile sabah saatlerinin tadını çıkardık. Daha sonra Big Thunder Mountain'ı denedik. Eğlenceli olduğunu söyleyebilirim ama çocuklar biraz korkmuş olabilir, trenin hızından ve madenin derinliklerindeki karanlıktan.

Main Street USA
Frontierland'e Giriş

Big Thunder Mountain

Frontierland'ten sonra Adventureland bölümüne geçtik. Bu bölümde Robinson Ailesinin ağaç evi, Macera Adası, Kaptan Hook'un Korsan gemisi, Korsan sahilindeki oyun parkı zaman geçirdiğimiz yerler.

Fantasyland kısımında park yoğunlaşmadan Peter Pan'ın Uçuşu'na da girelim dedik. Girişte bekleme süresi 15 dakika olduğu yazıyordu. Fakat sanırım bir problem oldu ve bekleme süresi uzadı biz de sıradan çıkıp, yemek yiyelim dedik. Peter Pan Uçuşu için de Fast Ticket aldık. Fast Ticket Disneyland'taki birkaç yoğun aktivite için önceden alabileceğiniz ve üzerinde hangi saatlerde aktiviteye girebileceğinizi gösteren biletler.

Öğle yemeği için Pizzeria Bella Notte'yi tercih ettik. Hem büyüklere hem de çocuklara farklı menü seçenekleri sunuyor. Pizza seçenekleri çok olmasa da böyle kalabalık ortamda hızlı bir servis olanağı sunuyor. Yemekten sonra Fast Pass biletlerimiz ile Peter Pan Uçuşumuzu gerçekleştirdik. Peter Pan'den sonra da Fantasyland içerisindeki diğer aktivitelerde zaman geçirdik. Fantasyland'te, hatta Disney'in tümünde benim en sevdiğim yer It's A Small World. Küçük teknelerle tüm dünyayı müzik eşliğinde dolaşıyorsunuz. Ülkelerin yerel kıyafetleri ile oyuncak çocuklar size dans ve müzik ziyafeti sunuyor. Diğer keşfettiğimiz yerler Alice'in Meraklı Labirenti, Le Pays des Contes de Fées, Casey Jr. – le Petit Train du Cirque ve tabii ki de Atlı Karınca - Le Carrousel de Lancelot. Pamuk Prenses'in hikayesine de yolculuk yaptık, Kral Arthur'un kılıcını da taştan çıkarmaya çalıştık, Uyuyan Güzel'in Şatosu'nu da ziyaret ettik. Daha yapılacak aktiviteler çok ama, bazılarında sıranın çok olması, biraz da günün yorgunluğu sonucunda Fantasyland'ten ayrıldık. Disney parkının girişinde bulunan ve tüm parkı turlayan tren ile Disneyland'teki son aktivitemizi de yapmış olduk.

It's a Small World

Le Pays des Contes de Fées

Uyuyan Güzel Şatosu

Kral Arthur'un Kılıcı
Saat 17:30 gibi Disney karakterlerinin geçiş töreni oluyor. Main Street USA çevresinde yerlerimizi aldık ve Disney karakterlerinin geçiş törenini izledik. Tören bitiminde biraz alışverişten sonra da Disney maceramızı noktalayıp otelimizin yolunu tuttuk.

Parkın kapanış saatinde de bir tören ve havai fişek gösterisi oluyor ama çocuklar o saate kadar dayanamaz ve ertesi gün de Paris maceramız başlayacağı için biz günü erken bitirdik sayılır. Siz parkın kapanış gösterisini de izleyin mutlaka. Daha önceki gelişimde bu gösteriyi izlemiştim ve güzel olduğunu söyleyebilirim ama daha sonra eğer tren ile Paris'e dönmeyi düşünüyorsanız, trenin aşırı kalabalık olacağını ve oturacak yer bile bulamayabileceğinizi hatırlatmak isterim.

Bir daha Disneyland'e gider misin diye sorarsanız da kendim için olmasa da küçük kızım için mecburen giderim diye düşünüyorum. Büyüğü götürüp de onu mahrum etmek olmaz değil mi?