Münih - Legoland Kaçamağı

3/10/2014 gezihayallerim 0 Comments

Merhaba,
1 Mayıs için ailenizle birlikte kısa bir kaçamağa ne dersiniz?
Münih – Legoland’e yapacağınız kısa bir gezi hem sizin için hem de çocuklarınız için güzel ve kısa bir tatil olabilir.

Tatil başlangıç noktası Ankara. Tabii bu geziye İstanbul’dan da başlayabilirsiniz. Ankara’dan uçak seçenekleri daha kısıtlı olduğu için, seyahat başlangıç noktası olarak Ankara’yı alıyorum.

1.       Mayıs
Lufthansa’nın Ankara’dan Münih’e sabah (06:05) ve öğleden sonra (15:55) olmak üzere iki uçuşu bulunmakta. Günden kazanmak için sabah uçağını tercih ediyoruz ve 08:10’da Münih’te oluyoruz. Kişi başı 220 €.

Legoland, Gunzburg’te yer almaktadır. Legoland ile ilgili daha detaylı bilgiye http://www.legoland.de/en/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Legoland.de

Havaalanından önce Münih Merkez tren istasyonuna, oradan da tren ile Gunzburg’e geçiş yapıyoruz. Bunun için öncelikli olarak  Bayern-Ticket alıyoruz. Bayern Ticket, 5 yetişkine kadar Bavaria sınırları içerisinde yerel trenlerde günlük sınırsız ulaşım imkanı vermektedir. Aynı zamanda Münih ve diğer Bavaria şehirlerinde de metro, tramvay ve otobüs bu bilete dahildir. 15 yaşından küçük tüm çocuklar bir yetişkin ile birlikte bu bilet sayesinde bedava yolculuk yapabilirler. 1 kişilik fiyatı 22 €, her bir yetişkin için ekstra 4 € ödüyorsunuz. Havaalanından, Münih Merkez Tren istasyonu (Hauptbahnhof) yaklaşık 45 dakika sürüyor. Buradan Gunzburg’e saat 10:36 ya da 10:45 treni ile gidiyoruz. Yolculuk yaklaşık olarak 1,5 saat sürüyor. Gunzburg tren istasyonundan Legoland’e transfer sağlayan otobüsler mevcut.

Konaklamayı Legoland içerisinde gerçekleştiriyoruz. Legoland içerisinde bulunan Tatil Köyü (Holiday Village) birbirinden farklı konaklama seçenekleri sunmaktadır. Otel içerisinde ya da kulübe tarzı odalarda kalabilirsiniz. Benim önerim farklı stillerdeki kulübe tarzı odalarda kalınması. Kulübeler 4 veya 6 kişilik aile odalarından oluşmaktadır.

Tatil Köyü’nin haritasını aşağıda görebilirsiniz. Kulübelerde (Cottages) kaldığınız zaman, çocuklar orada bulunan oyun alanlarından da faydalanabilir. Kulübe’de iki yetişkin, iki çocuk, kahvaltı dahil ve iki gün park girişi dahil fiyat yaklaşık 330 €.

Legoland.de

Legoland’e öğleden sonra 1 gibi varışın ardından, eşyaları resepsiyona bırakıp, park’a giriş yapabiliriz.

2.       Mayıs
Legoland’de ikinci günümüzü geçiriyoruz. Çocuklar dilediğince eğleniyor. Park kapanış saati 18:00 olduğu için, o akşam Münih’e geri dönüyoruz. Gunzburg’ten saat 19:10’da kalkan treni yakalıyoruz ve 1 saat sonra Münih’teyiz.

Münih’te otel olarak Citadines Arnulfpark Munich seçebiliriz. Tek yatak odalı apartmanlarının  fiyatı gecelik 115 € civarı. 4 kişiye kadar kalınabilir. Otel konum olarak Merkez Tren istasyonuna yakın ve Marsstrasse tramvay durağının hemen yanında yer almaktadır. Adagio Muenchen City de bir diğer seçenek olarak kullanılabilir. 4 kişilik tek yatak odalı dairelerin fiyatı gecelik 190 € civarı. Bunların dışında, bütçemize göre Sofitel Munich Bayerpost Oteli de tercih edilebilir.

3.       Mayıs
Bugün, Neuschwanstein Şatosu’na gidiyoruz. Disneyland Uyuyan Güzel Şatosunun bu şatodan esinlenerek yapıldığı söylenir. Bunun için öncelikle tren ile Füssen’e geçiyoruz. Füssen için de 08:53 ya da 09:53 trenine biniyoruz. Yaklaşık 2 saat sonra Füssen’deyiz. Bu gün de Bavarian Ticket alıyoruz. Füssen’de tren garı çıkışında Neuschwanstein Şatosu’na giden otobüslere biniyoruz (RVA/OVG 73  ya da RVA/OVG 78 nolu otobüsler). Hohenschwangau / Alpseestraße durağında iniyoruz. Şato’ya çıkmadan önce giriş biletlerimizi Hohenschwangau’den alıyoruz. Şatonun bilet ofisi burada yer almakta.
Neuschwanstein Şatosu’na ek olarak Hohenschwangau Şatosu’nu da ziyaret edebilirsiniz. Her bir şatoya giriş ücreti 12 €. İkisini de aynı gün görmek isterseniz 23 € ödemelisiniz.

Şatolar akşam 19:00’a kadar açık. Bilet ofisleri 17:30’da kapanıyor.
Akşam dönüşümüzü 18:06 treni ile yapıyoruz. Daha öncesinde dönmek isteyenler 17:05 ya da 17:33 trenlerini; daha geç dönmek isteyenler 19:05 veya 20:34 trenlerini kullanabilir.

4.       Mayıs
Dönüş uçağımız 18:55’te. Ankara’ya 22:45’te iniyor. Akşam saatine kadar Münih sokaklarında geziyor. Marienplatz, İngiliz bahçeleri, ilginizi çekerse BMV müzesi gezilebilecek yerler arasında.