Paris - Disneyland için Tatil Önerisi

3/26/2014 gezihayallerim 1 Comments

19 Mayıs tatilini bir iki gün uzatıp, çocuklarınızla Paris – Disneyland tatili yapmaya ne dersiniz. Benim bu 19 Mayıs için planım bu şekilde. Büyük kızım ve eşimin yeğeni ile gideceğiz. Küçük kızımı, daha küçük olduğu ve 3 çocukla iki kişi baş edemeyiz diye bırakıyoruz. O da 4-5 yaşına gelince ayrı bir tatil programı ile Disneyland’e bir daha gideceğiz artık. Bakalım iki kızla seyahatimiz nasıl olacak. Benim bu Paris’e üçüncü, Disneyland’e ise ikinci seyahatim olacak. Eşimle birlikte de ilk Paris seyahatimiz olacak. Her ikimiz de farklı zamanlarda gittik ama nedense beraber daha gidememiştik. Planladığım bu seyahate bir aile daha katılıyor, ve 4 yetişkin ve 4 çocuklu maceramızın detaylarını Mayıs ayında sizinle paylaşıyor olacağım. Gelelim seyahat planlarımıza...

15 Mayıs Perşembe

Lufthansa ile Münih aktarmalı Paris’e uçuyoruz. Kişi başı 800 TL. 06:00 uçağını tercih ettim, günden kazanmak için. 14:00’da Paris’e indikten sonra, Paris Dolmuşu ile Disneyland’taki otelimize transferi gerçekleştiriyoruz. Charles de Gaulle havaalanında Paris Disneyland’e ulaşmak için farklı seçenekler mevcut. Sizi 11 dakikada Disneyland’e ulaştıracak hızlı tren de mevcut, otobüs transferi de mevcut. Otobüs transferi için buraya bakabilirsiniz. Hızlı tren biletini almak için buraya bakabilirsiniz. Bilet bakarken kalkış istasyonuna “Aéroport Paris - Roissy - Charles-de-Gaulle (CDG 2) - Gare TGV”, varış istasyonuna “Marne-la-Vallée - Chessy - Gare TGV (à 200m du parc Disneyland Paris)” yazıp, bilet saat ve ücretlerine bakabilirsiniz. Biz 8 kişi olduğumuz için Paris Dolmuşu en uygun fiyatlı seçenekti. 8 kişilik transfer ücreti 95 €. Hızlı treni tercih ederdim fakat fiyatı 150 € oluyor.

Önümüzdeki iki gece boyunca Adagio Marne la Vallée Val d'Europe Hotelinde konaklıyoruz. Tek yatak odalı apart daireler sunan hotel, 2 çocuklu olan bizler için ideal. Otel, Disneyland’e 3 km uzaklıkta ve ücretsiz servis olanağı sunmaktadır. Otel ayrıca Val d’Europe alışveriş merkezine de 140 metre uzaklıktadır.

16 Mayıs Cuma

Tüm gün Disneyland’teyiz.

en.wikipedia.com

17 Mayıs Cumartesi

Kahvaltıdan sonra Paris’e metro ile geçiyoruz. Aktarma yapmadan direkt hat ile otelimizin olduğu Les Halles durağına geliyoruz. Önümüzdeki iki gece boyunca Novotel Paris les Halles Hotelinde konaklıyoruz. Bu hoteli merkezi konumu yüzünden seçtim. Biraz daha uygun fiyatlı oteller de vardı, IBIS Styles gibi, fakat merkeze uzak olmaları yüzünden, çocuklu olmamız yüzünden biraz daha merkezi bir yerde kalmayı tercih ettim. Eşyalarımızı otele bıraktıktan sonra, yürüme mesafesinde bulunan Notre Dame Katedraline gidebiliriz. Seine nehri kıyısında yürüyüş yapabiliriz. Daha sonra metro ile Eiffel Kulesi’ne gitmek gerek. Eiffel Kulesinde kuyrukta zaman kaybetmemek için, biletlerimizi daha önceden Internet üzerinden alıyoruz. Biletler ziyaret saatine göre alınıyor. Eiffel Kulesi ziyaretinden sonra Champs Elysee caddesinde turluyoruz.

Notre Dame Katedrali, en.wikipedia.com

Eiffel Kulesi, en.wikipedia.com

Champs Elysee, en.wikipedia.com

18 Mayıs Pazar

Bugünkü gezi planımızda Louvre Müzesi ve Sacre Coeur var. Louvre Müzesinde kuyrukta zaman kaybetmemek için biletleri yine daha önceden Internetten alıyoruz. Eğer Paris'te uzun süreli kalacaksanız ve bir çok müze gezmeyi planlıyorsanız size önerim Paris Museum Pass almanız. Paris Museum Pass ile Paris'te bulunan 60'tan fazla müzeye bilet kuyruğunda beklemeden bedava girebilirsiniz. Ben bir önceki Paris ziyaretimde bu Pass'ten almıştım ve kuyrukta beklemeden müzeleri gezmiştik. Özellikle de planlarınız arasında Versailles Sarayı da varsa, bunu kesinlikle alın derim. Louvre Müzesi biletlerini FNAC aracılığı ile alıyoruz. Buradaki önemli nokta, müze biletlerini daha önceden FNAC mağazalarından ödemeyi yaptığınız kredi kartı ve kimlik ile teslim almanız. Müze girişinde biletleri teslim alamıyorsunuz. Champs Elysee caddesi üzerinde FNAC mağazası bulabilirsiniz.

Louvre Müzesi, en.wikipedia.com

Louvre Müzesi ziyaretinden sonra 2. Metro Hattı ile (Concorde Meydanından binebilirsiniz) Anvers metro istasyonunda iniyoruz. Sacre Coeur ziyaretinden sonra Ressamlar Tepesi olarak da bilinen Place du Tertre'ye gidiyoruz. Çeşit çeşit krepçi restoranlarının birinde kendimizi krep ziyafeti ile ödüllendiriyoruz.

Sacre Coeur, en.wikipedia.com

19 Mayıs Pazartesi

Dönüş uçağımız saat 14:45'te. Kahvaltıdan sonra Lüksemburg bahçelerine gidiyoruz. Öğlene kadar zaman geçirdikten sonra, havaalanına doğru yola çıkıyoruz.

Lüksemburg Bahçeleri, en.wikipedia.com

Paris'te Yeme-İçme

Angelina Cafe: Sıcak çikolatası ünlü olan bu Louvre Müzesi sonrası dinlenme molası verebiliriz. Rue de Rivoli üzerinde bulunan cafe, Tuileries metro istasyonu yakınındadır.

www.angelina-paris.fr

Laduree: Champs Elysees caddesi üzerinde şubesi bulunan Laduree Pastanesi, macaronları ile ünlüdür.

-------------------------------------------------------------------

Hayalimizin gerçekleşmiş hali için aşağıdaki yazılara bir göz atın isterseniz: