Hafta Sonunda Kısa bir Kiev Gezisi

4/11/2018 gezihayallerim 0 Comments

Ankara'dan direkt uçuş seçenekleri maalesef biraz kısıtlı. Hafta sonu için bir yerlere gidelim dediğinizde İstanbul aktarması yaparak gitmek biraz yorucu ve zaman kaybettirici olabiliyor. O yüzden bazen Ankara'dan tek uçuşla nereye gidebilirim diye bakınmak gerekiyor. Tabii uçuşların saatleri de önemli, özellikle de çocukla seyahat ediyorsanız. Kasım 2017'de biz de çoluk çocuk bir hafta sonu için Kiev'i keşfetmeye karar verdik. Zaten Kiev uzun zamandır gidilecek yerler arasında listemde mevcuttu ama hiç kısmet olmamıştı şimdiye kadar.

Kiev, Ukrayna

Ukrayna Havayolları'nın ve Pegasus'un Ankara'dan Kiev'e direkt uçuşları mevcut. Kasım 2017'de Ukrayna Havayollarının saatleri daha uygun olduğu için biz onu tercih ettik. Cumartesi sabah 7'de uçup, Pazar akşam 20'de geri dönüş uçuşu mevcut. O yüzden hiç gün kaybı olmadan 2 gün boyunca Kiev'i keşfedebiliyorsunuz. Konaklama için IBIS Kiev City Center'i tercih ettim. Superior odası, standart IBIS odalarına göre oldukça genişti ve biz 4 kişi olarak gayet rahat ettik. Geç çıkış imkanı da bizim Pazar günü oldukça işimize yaradı. Aynı zamanda otelin 500 UAH (yaklaşık 80 TL) karşılığında sunduğu havaalanı transferini de kullandık.

Ukrayna'ya pasaport yerine kimlik ile de giriş yapabiliyorsunuz. Biz pasaportu tercih ettik. Kimlik ile girişlerde sanırım form doldurmak gerekiyor, o yüzden bu prosedürle uğraşmamak için pasaportlarımızı kullandık. Herhangi bir sıkıntı yaşamadık.

Uçak erken saatte olunca, transferi de ayarlamış olunca erkenden otele geldik. Oda müsait olduğu için odaya yerleşebildik. Sonra da kendimizi dışarı attık. Otele yakın olan Lviv Handmade Chocolate'ı gözümüze kestirdik ve biraz tatlı biraz çikolata ile erkenden başlayan gün için biraz enerji depolayalım dedik. Saat 10'da açılan kafeye girebilmek için biraz bekledik tabii :)

Lviv Handmade Chocolate, Kiev, Ukrayna

Kiev'de şehir içi ulaşımda metro ve taksi kullandık. Otelden taksi ile Maidan Nezalezhnosti'ye (Özgürlük Meydanı) gittik. Meydanın altı bir alışveriş merkezi. Burada da birçok seçenek mevcut ama biz öğle yemeği için meydanda bulunan Krim Cafe'ti tercih ettik. Yemek konusunda Kiev'de zorluk çekmezsiniz. Kırım mutfağı bizim mutfağa çok benzerlik gösteriyor ve birçok restoranda da Kırım mutfağı seçeneği mevcut. Güzel çorbalar, börekler, gözlemeler, mantılar eminim sizi mutlu eder.

Maidan Nezalezhnosti (Özgürlük Meydanı), Kiev, Ukrayna

The Founders of Kiev Monument, Kiev, Ukrayna

Güzel bir öğle yemeği sonrasında yönümüzü St. Michael Altın Kubbeli Katedraline doğru çeviriyoruz. Kiev'de oldukça fazla katedral mevcut, her köşeden karşınıza güzel mimariler çıkabiliyor. Bahçesinde biraz vakit geçirdikten sonra Kiev'in ünlü Andrevski Yokuşuna gittik. Burada çeşit çeşit hediyelik eşyalar, el yapımı eşyalar, tablolar, antikalar bulabilirsiniz. Yokuşun bitiminde buluna Lviv Handmade Chocolate'da yine bir mola vererek tatlı keyfi yaptık.

St. Michael Altın Kubbeli Katedrali, Kiev, Ukrayna

Kiev, Ukrayna

Andrevski Yokuşu, Kiev, Ukrayna

Aziz Andreas Kilisesi, Andrevski Yokuşu, Kiev, Ukrayna

Biraz alışveriş, biraz keyiften sonra Ukrayna Devlet Operası'na gidelim dedik. O gece Giselle balesi vardı ve buraya kadar gelmişken kızları bir baleye götürmek istiyordum. Gitmeden operanın Internet sitesinden biletleri almak istedim ama dört defa denememe rağmen, son anda işlem gerçekleşmiyordu. Biz de artık belki kapıdan bilet buluruz diye gittik. Gişe açıktı. Gişe önünde karaborsa bilet satan biri vardı ama bilet fiyatlarını bildiğim için bana fazla geldi. Biz şansımızı bilet gişesinde deneyelim istedik. Şansımıza 4 bilet bulabildik. Yan yana değildi ama en azından birbirine yakın ikili biletler bulabildik. Biletleri de almış olmanın rahatlığı ile balenin başlangıç saatini beklemeye başladık. Akşam yemeği için opera binasına yakın olan İtalyan restoranı Rukkola'da yemek yedik.

Ukrayna Devlet Operası, Kiev

Giselle balesi güzeldi. Opera binası ayrı güzel. İki perde olan balenin ikinci yarısında artık kızlar dayanamadı, uyuyakaldılar. Hem erken kalkmıştık, hem de onların uyku saatini biraz geçmiştik artık. Bale biter bitmez biz kucaklarımızda birer çocuk ile hemen bir taksiye atlayıp otelin yolunu tuttuk.

Giselle Balesi, Ukrayna Devlet Operası, Kiev

Ertesi sabah, planlarımda Kiev'in bit pazarı vardı. Bit pazarına gitmek için Petrvika metro istasyonuna gitmeniz gerekiyor. Burada kitapçılar, sahaflar, sanat eşyaları satan dükkanlar var. Kitapçıların sonunda Verbova caddesi boyunca bit pazarı uzanıyor. Hoşunuza giden eşyalar bulabileceğinizden eminim.

Kiev Bit Pazarı

Bit pazarı sonrasında öğle yemeği için Teatralna metro durağına yakın olan Musafir restoranına gittik. Burası da Kırım mutfağı. Porsiyonlar oldukça büyük ve doyurucu. Sonra trafiğe kapatılmış olan Khreschatyk caddesi boyunca Maidan Nezalezhnosti'ye doğru yürüdük. Akşamki uçağımıza gitmeden önce otele dönüp dinlendik ve sonra da evimizin yolunu tuttuk.

Musafir, Kiev, Ukrayna

Khreschatyk caddesi, Kiev, Ukrayna

Trafiğe kapalı kocaman caddeyi bulunca kızlar koşturmadan duramadı tabii

Boryspil Uluslararası Havaalnı, Kiev, Ukrayna

Kiev, 2 günde gezilebilecek güzel bir şehir. Yeme-içme, ulaşım oldukça uygun fiyatlı. Kurdaki artışları düşünmeden gönül rahatlığı ile gidip gezilebilecek bir şehir :) Eminim bahar ve yaz aylarında da daha güzel oluyordur. Tavsiye ederim...