Cinque Terre'de 1. Gün

10/16/2014 gezihayallerim 0 Comments

Cinque Terre'deki birinci günümüzde rotamız ilk üç köydü: Monterosso Al Mare, Corniglia ve Vernazza. Köylerin yanı sıra havanın da güzel olmasını fırsat bilip, biraz da deniz sefası yaparız diye düşündük. Cinque Terre ile ilgili bir önceki yazı için buraya bakabilirsiniz.

Monterosso Al Mare Plajları

Levanto tren istasyonundan Cinque Terre parkı için biletlerimizi aldık. Oldukça kalabalık bir istasyon bizi bekliyordu. Tüm duraklarda olduğu gibi Levanto'da da insanlar Cinque Terre'yi keşfetmek için trenlere hücum etmişti. Günün ilerleyen saatlerinde bu bölgenin ne kadar turist çektiğini gözlemleme fırsatı yakaladık. Duraklarda insanların trenden inmesi en az 5 dakika, insanların trene binmesi de bir o kadar sürüyor. Bu yüzden de bazen tren saatlerinde gecikmeler de olmuyor değil. Aslında köyler arası mesafe 5-10 dakika ama beklemeler ile biraz daha zaman alıyor tabii.

İlk keşfedeceğimiz köy Corniglia olsun istedik ve trenden Corniglia durağında indik. Corniglia'yı diğer 5 köyden ayıran özellik, deniz kenarında olmaması. Köye ulaşmak için tren istasyonundan yokuş yukarı yürüyebilir ya da bizim yaptığımız gibi otobüse binebilirsiniz. Almış olduğumuz Cinque Terre kartları ile bu otobüslere de binebiliyoruz ücret ödemeden. Eğer bu bölgeye yürüyüş yapmak için gelmediyseniz size otobüs ile gitmenizi tavsiye ederim. Corniglia çok şirin bir köy, ben çok sevdim. Deniz kenarında olmayabilir ama kendine özgü ayrı bir havası var.

Corniglia

Corniglia Evleri

Corniglia Sokakları

Bir sonraki köy Manarola'nın Corniglia'dan Görünüşü

Corniglia'yı keşfettikten sonra yönümüzü Vernazza'ya çeviriyoruz. Vernazza'da trenden inince limana doğru bir insan seli ile birlikte ilerliyoruz. 2011 yılında Vernazza bir sel afeti sonrası çok zarar görmüş. Ama tekrar eski haline getirilmiş. Böyle yerlerin korunabilmesi ne kadar güzel ve değerli. Tekrar eski haline ne güzel geri getiriyorlar. Vernazza limanını keşfettikten sonra, öğle yemeği için meydanda bulunan Pizzeria Vulnetia'da karar kılıyoruz. Bir pizza ve değişiklik olsun diye limon soslu tavuk siparişi veriyoruz. Her ikisi de güzeldi, özellikle pizzanın hamurunu çok beğendik: incecik ve çıtır çıtırdı. Vernazza'ya gelirseniz Pizzeria Vulnetia'yı kesinlikle öneriyoruz.

Pizzeria Vulnetia

Vernazza'dan sonra yönümüzü 5 köy içerisinde en büyük köy olan Monterosso Al Mare'ye çeviriyoruz. Planımız hem bu köyü keşfetmek hem de denize girebilmek. Monterosso iki bölümden oluşuyor. Trenden indiğiniz bölüm upuzun plajların olduğu kısım. Kısa bir yürüyüşten sonra ise daha eski olan merkezine geliyorsunuz. Monterosso'nun diğer köyler kadar etkileyici olmadığını söylemekte yarar var. Diğer köylerin ayrı bir havası var. Gidip görmek lazım anlayabilmek için.

Kısa bir turdan sonra kahve keyfi ve sonrası biraz Liguria denizi. Gelelim İtalya'daki plajların durumuna. Halka açık ve istediğiniz her yerde denize girebileceğinizi söylemeyi çok isterdim ama maalesef öyle değil. Kumsalda bir çok işletme var. Güzel güzel şemsiyeler, sandalyeler, şezlonglar yerleştirilmiş. Bir sürü de kabin var. Hem de kilitli. Ooo süper diyorsunuz. Parası neyse verelim, rahat rahat denizin tadını çıkarabiliriz diye düşünüyorsunuz. Ama bir dakika o da ne, hiç yerimiz yok diye tabela karşılıyor sizi plajın girişinde. Ama nasıl olur, her yer boş, iki kişilik yer mutlaka vardır diye düşünüyorsunuz. Buradaki sistemi de sonradan çözüyoruz, meğerse bu plajlara insanlar sezonluk abonelik yapıyormuş. O boş yerlerin hepsi üyelere ait olan yerlermiş. İnsanlar istediği zaman geliyor ve kendi numaraları şezlong ve özel kabinini kullanarak denizin tadını çıkarıyor. Bizim gibi gelen günlük ziyaretçilere de pek yer bulunmuyor. Ya sabah erken gelip o gün için bir yer ayarlamak lazım, ya da bizim gibi bu plajların arasında halk için ayrılmış küçücük yerlerde denize giriyorsunuz. Neyse ki bu halk plajlarında en azından bir duş oluyor, şanslıysanız soyunma kabini de bulabiliyorsunuz. Hep Monterosso'da hem de Levanto'da biz hiç bir özel plajda yer bulamadık. Hem Yerimiz Yoktur yazısı ile karşılaştık. Ama halk plajında denize girdik. Denizi nasıldı diye sorarsanız da dalgalı ve hemen derinleşen bir denizdi diye söyleyebilirim.

Levanto Halk Plajı

Sırada Riomaggiore, Manarola ve 9. evlilik yıl dönümü kutlaması var. Sevgilerle.