Cinque Terre'de 2. Gün

10/24/2014 gezihayallerim 0 Comments

Cinque Terre'deki son günümüzü son iki köy olan Manarola ve Riomaggiore'ye ayırdık. Bir önceki güneşli günün aksine yağmurlu bir gün bizi karşıladı. İlk durağımız Manarola oldu. Yağmurlu olması dolayısı ile mi bilemiyorum ama bugün bir önceki güne göre daha sakindi, kalabalık daha azdı.

Manarola

Manarola diğer köylere göre biraz daha şirin. Deniz kenarı yürüyüp uzaktan Manarola'nın güzel fotoğraflarını çekebilirsiniz. Aslında baktığınızda tüm köyler birbirine benziyor. Özellikle Vernazza, Manarola ve Riomaggiore genel olarak ufak tefek farklılıklarıyla birbirine benzeyen köyler.

Manarola'da yemek yemek için bizim tercih ettiğimiz Trattoria Dal Billy'yi seçebilirsiniz. Daha önceden araştırdığım ve iyi olduğunu duymuş olduğumu Trattoria Dal Billy'den oldukça memnun kaldık. Manarola merkezde değil biraz içlerinde yer alan bu restoranda, Manarola ve Liguria Denizi manzarası eşliğinde yemeğinizi yiyebilirsiniz. Şansımıza yer bulabildik ve biz masamıza oturur oturmaz dışarıda şiddetli bir yağmur başladı. Yemek yediğimiz süre boyunca devam eden yağmur neyse ki kalkmaya yakın bitti ve biz de Manarola'da rahat rahat gezip bu güzel köyün fotoğraflarını çekebildik. Ne yediğimize gelince, günün menüsünde olan istakozlu makarnayı denemeye karar verdik. 9. evlilik yıl dönümümüzü öğle yemeği ile kutlamaya başladık böylece. Ertesi gün dönüş yoluna çıkacağımız için İtalya'nın güzel tatlılarını sonuna kadar yiyelim sonra pişman olmayalım diye yemeğimizi tiramisu ve kahve ile sonlandırdık.

Trattoria Dal Billy

Trattoria Dal Billy'den Manzara

Trattoria Dal Billy'de İstakozlu Makarna

Manarola

Bir sonraki durağımız olan Riomaggiore'ye yine tren ile geçtik. Aslında Manarola ve Riomaggiore arasındaki mesafe yürümek için ideal ve bu iki köy arasındaki yola da Aşk Yolu (Via dell'Amore) adı veriliyor. Benim amacım bu iki köy arasını yürümekti ama maalesef Aşk Yolu yürüyüş için kapalıydı. Sanırım en az bir-iki yıldır da kapalı.

panaromio.com

Riomaggiore, diğer köyler arasında en küçük olan köy. Trenden inince uzun bir tünelden geçip köy merkezine ulaşabiliyorsunuz.

Cinque Terre'de en beğendiğim köyden başlayarak köyleri sıralamam gerekirse aşağıdaki gibi sıralama yapabilirim. Gördüğünüz gibi ilk sırayı 3 köy paylaşıyor.

1. Corniglia, Varnezza, Manarola

2. Riomaggiore
3. Monterosso Al Mare

Como Gölü ile başlayan ve Riomaggiore ile biten İtalya seyahatimizin son sabahı Levanto'dan Cevova'ya giden trene bindik. Cenova Brignole Tren istasyonunda Cenova Havaalanına ulaşmak için VolaBus kullanabilirsiniz. Kişi başı tek yön 6 €. Brignole Tren istasyonundan kalkan otobüsler aynı zamanda Piazza de Ferrari ve Principe Tren İstasyonundan da geçiyor. Cenova Havaalanı küçük bir yer. THY'nin buradan İstanbul'a direkt seferleri mevcut. Size bir tavsiye; pasaport kontrolünden geçince yanınızda nakit para bulundurun. Yoksa bizim gibi son bozuklukları da Duty Free'de çocuklara hediye için harcayıp pasaporttan geçince ortada kalabilirsiniz. Çünkü bir tane kafe var ve o kafe de ne kredi kartı ne de başka para birimi kabul ediyordu. Biraz garip geldi tabii. Artık ülkeden çıkmış sayılırsın, mecbur muyuz yanımızda nakit euro bulundurmaya? Uçuşa da 3 saat vardı daha, umarım rotar yapmaz yoksa burada aç ve susuz kalacağız diye düşündük. Pasaporttan geçtiğimiz için de geri çıkmamıza izin vermediler. Neyse bir haftalık İtalya seyahati sonrası birkaç saat mecburi perhiz oldu :) Ama son bir İtalyan kahvesi de fena olmazdı hani...

Daha önceki İtalya yazıları için:

İtalya için farklı bir Rota: Como Gölü, Cenova, Portofino ve Cinque Terre
Como: Bir Resim Kadar Güzel
Cenova ve Portofino
Cinque Terre'ye Giriş ve Levanto
Cinque Terre'de 1. Gün

Yeni gezilerde, yeni hayallerde görüşmek üzere...