Washington D.C. ve National Gallery of Art

3/03/2015 gezihayallerim 0 Comments

İtiraf ediyorum, gezip gördüğüm yerlerden ziyade gezmek istediğim, planlarını yaptığım yerler hakkında yazmak daha hoşuma gidiyor. Amerika'dan döneli bir ay oldu ama ben daha yeni başlıyorum yazmaya. Gelelim 8 günlük Amerika gezimize. İlk kısım Washington D.C. 


Beyaz Saray



Sevgili arkadaşım Sibel ve güzel ailesi ile çok güzel bir 4 gün geçirdim. Bol bol alışveriş, tatlı kızının bir yaş doğum günü kutlaması ve bir günlük de Washington D.C. turu ile günler su gibi akıp geçti. Ne yalan söyleyeyim, bir daha gidesim var :)





Doğümgünü yemeği, Cheesecake Factory, Tysons Corner, Washington D.C.

Bu postta bol bol fotoğraf paylaşabilirim. Özellikle de National Gallery of Art Müzesinden. Gittiğim yerlerde müzelere, özellikle sanat müzelerine girmeden dönmüyorum. Washington D.C. de tam bir müze cenneti aslında, hem de müzelere giriş bedava, daha ne olsun. 19 tane müze Smithsonian vakfı altında toplanmış. 19 müze altında mutlaka size hitap eden bir müze vardır. İsterseniz sanat müzelerinde ya da doğa ve tarih müzelerinde, isterseniz de uzay ve bilim müzelerinden vakit geçirebilirsiniz. Müzelere genelde National Mall çevresinde ulaşabilirsiniz. Nationall Mall, bir ucunda Lincoln Anıtı, ortasında Washington Anıtı, diğer ucunda da Capitol Binası bulunan 3 km uzunluğunda bir park. Müzeler de park çevresinde konumlandırılmış. Bir günümü bu gölgeye ayırmıştım. National Gallery of Art ile başlayıp, Washington Anıtı, Beyaz Saray ve Lincoln Anıtı şeklinde devam eden bir rota izledim. Capitol Binası'a da gitmeyi düşünmüştüm ama uzaktan tadilatta olduğunu görünce yanına kadar gitmekten vazgeçtim.



National Mall Haritası
National Gallery of Art

Washington Anıtı
  
Lincoln Anıtı

Lincoln Anıtı


Bu gezi sırasında belki de en çok hoşuma giden aşağıdaki görüntüydü. Yurt dışındaki müzelerde çocuklar için yapılan etkinliklere bayılıyorum. Keşke bizim zamanımızda da böyle aktiviteler olsaydı. Fotoğraftaki grupta maksimum 5-6 yaşında çocuklar vardı. Annelerinin kucağında bulunan birkaç bebek bile vardı. Muhtemelen büyük kardeş etkinliğe getirilmiş, küçük de annesiyle beraber. Yerde oturmuş çizim yapıyorlar, öğretmenlerinin resim hakkında anlattıklarını dinliyorlar. Bu güzel grubun resmini çekmeyecektim aslında ama müzede gezerken ikinci defa bu sefer Van Gogh'un portresi önünde yakaladığımda kendime engel olamadım. Resmin önünden kalkıp, belki başka bir resme gidiyorlardı. Onları görünce hüzünleniyorum birazcık, kendi çocuklarımın da ellerinin altında böyle fırsatları olmasını diliyorum.



National Gallery of Art
National Gallery of Art

National Gallery of Art

National Gallery of Art

National Gallery of Art

Swiss Landscape, Alexandre Calame, National Gallery of Art

The Loge, Mary Cassatt, National Gallery of Art

The Japanese Footbridge, Claude Monet, National Gallery of Art

Women with a Parasol, Claude Monet, National Gallery of Art
A Girl with a Watering Can, Auguste Renoir, National Gallery of Art

Girl with a Hoop, Auguste Renoir, National Gallery of Art

Roses, Vincent Van Gogh, National Gallery of Art
Self-Portrait, Vincent Van Gogh, National Gallery of Art

Four Dancers, Edgar Degas, National Gallery of Art

Little Dancer Aged Fourteen, Edgar Degas, National Gallery of Art

Miss Juliana Willoughby, George Romney, National Gallery of Art

Madame d'Aguesseau de Fresnes, Elisabeth Louise Vigee le Brun, National Gallery of Art

Young Girl Reading, Jean Honore Fragonard, National Gallery of Art

The White Girl, James McNeill Whistler, National Gallery of Art

En kısa zamanda New York kısmını da yazmam dileği ile....

Amerika gezi planı için tıklayın... 

You Might Also Like

0 yorum: