Petra, Ürdün

11/17/2016 gezihayallerim 0 Comments

Biraz da hayal edelim, yeni yerler keşfetmek için planlar yapalım, değil mi ama? Görmek istediğim yerler içerisinde Petra Antik Şehri bu aralar listemde üst sıralara çıkıyor ve umarım 2017 yılı içerisinde bu hayalimi gerçekleştirebilirim.

Petra Antik Şehri, visitpetra.jo

Ürdün'de bulunan Petra Antik Şehri'ne ulaşmak için önce Amman ya da Aqaba şehirlerine uçmak gerekiyor. THY'nin hem Amman'a hem de Aqaba'ya İstanbul'dan seferleri mevcut. Aynı zamanda Pegasus'un da Ankara'dan direkt Amman uçuşu mevcut ki bu benim daha çok işime yarayabilir.

Amman'dan Petra'ya ulaşmak için ise, araba kiralayabilir ya da her gün düzenli seferleri olan otobüsleri kullanabilirsiniz. Eğer Petra'dan sonra başka planınız yoksa, Amman'dan günübirlik de Petra'ya gidebilirsiniz. JETT otobüslerinin Amman'dan sabah 6:30'da kalkan seferleri mevcut. Yaklaşık 4 saatin sonunda Petra'ya ulaşıyorsunuz. Akşam da dönüş otobüs saati 17:00. Böylece Petra'yı keşfetmek için yaklaşık 6-7 saatiniz oluyor. Ücret tek yön 10 JD şeklinde. Aqaba Petra'ya daha yakın, yaklaşık 1,5 - 2 saatte Petra'ya ulaşabilirsiniz.

Petra Antik Şehri'ne giriş ücretleri bir gün için 50 JD. Bu fiyat, Ürdün'de bir gece geçirmenize bağlı. Eğer Ürdün'de bir gece geçirmeden ülkeye günübirlik sadece Petra'yı ziyarete geldiyseniz giriş ücreti 90 JD. 12 yaş altı çocuklar için giriş ücretsiz. Petra'nın giriş saatleri yaz aylarında sabah 6 akşam 6 iken, kış aylarında sabah 6 akşam 4 arasıdır. Petra'yı ziyaret etmek için sabahın erken saatleri ya da öğleden sonraki saatler öneriliyor. Petra'yı gece ziyaret etmek isterseniz (Petra by Night), ziyaretinizi Pazartesi, Çarşamba ya da Perşembe gününe denk getirmeniz gerekmekte. Giriş ücreti 17 JD ve giriş saatleri 20:30 ile 22:30 arası. Bence planlama yaparken göz önünde bulundurulmalı.

Ürdün'e sadece Petra Antik Şehri'ni görmek için bile gidilir, ama gitmişken Ürdün'ün diğer güzel yerlerini de ziyaret edebilirsiniz. Ürdün'deki gezi programını, gidip görmek istediğiniz yerlere göre 2-3 gün ile de sınırlayabilir, 1 hafta - 10 gün olarak da uzatabilirsiniz.

Gelelim benim aklımdaki gezi planına.

1. Gün:

Pegasus'un 12:30 uçağı ile Ankara'dan direkt Amman'a uçuyoruz. Havaalanından şehre ulaşmak için taksi ya da express otobüsü kullanıyoruz. Genel olarak yarım saatte bir otobüs seferleri mevcut. Amman'da konaklama için çok çeşitli seçenekler mevcut. Ünlü otel zincirlerine ait otellerin yanı sıra, butik oteller de mevcut. Bütçe ve beklentilerinize göre booking.com'dan otel seçimi yapılabilir. Amman'da Ürdün Arkeoloji Müzesi, Citadel, Herkül Tapınağı, Roma Tiyatrosu, Rainbow Caddesi gibi yerleri ziyaret ediyoruz.

Amman, Herkül Tapınağı, commons.wikimedia.org

Amman, Roma Tiyatrosu, commons.wikimedia.org

2. gün

Amman'dan günübirlik Ölü Deniz'e (Dead Sea, Lut Gölü) gidiyoruz. Buraya kadar gelmişken deniz seviyesinden bile daha düşük bir seviyede bulunan Ölü Deniz'i görmeden dönmüyoruz tabii ki. Deniz seviyesinden yaklaşık 430 metre daha düşük seviyede yer alan Ölü Deniz aynı zamanda dünyanın en yüksek tuzluluk oranına sahip üçüncü gölüdür. Tuzluluk oranı %30 civarı. Bu yüzden bu gölde deniz hayatı mevcut değil, Ölü Deniz adı da bu yüzden verilmiş. Bu bölgede yer alan otellerde de konaklama yapılabilir ve kendimizi çamur banyoları, spa olanakları ile şımartabiliriz. Ölü Deniz yolunda mozaikleri ile ünlü Madaba şehrini ve Hz. Musa'nın öldüğü yer olan Nebo Dağını ziyaret edebiliriz.

Ölü Deniz, commons.wikimedia.org

3. gün

Amman'dan Petra'ya JETT otobüsleri ile geçiş yapıyoruz. Petra'da, Antik şehre en yakın konumda olan Mövenpick Resort Petra'da konaklıyoruz. Hem gündüz hem de gece turu yaparak Petra Antik Şehri'ni keşfediyoruz.

Petra Antik Şehri, visitpetra.jo

4. gün

Petra'dan Amman'a dönüş yapıyor ve eve dönüyoruz.

Bu gezi planına Aqaba ve Wadi Rum da eklenebilir. Çölde bir gece geçirmek isterseniz, Wadi Rum'daki bedevi kampları iyi bir seçenek olabilir.