Fiyortların Başkenti Bergen

12/13/2017 gezihayallerim 0 Comments

Norveç'te Oslo'dan sonraki ikinci durağımız Bergen ve burası bizim fiyortları keşfetmeye başlayacağımız yer. Bergen başlı başına çok tatlı bir şehir. Fiyortlar için de gelinir ama kendisini keşfetmek için bir gününüzü buraya ayırın derim ben.

Bergen, Norveç

Bergen'e Oslo'dan tren veya uçak gibi seçenekler ile ulaşabilirsiniz. Biz tren seçeneğini kullandık. Tren yolculuğu yaklaşık 7 saat sürüyor ama inanın hiç canınız sıkılmıyor. 7 saatlik tren yolculuğu boyunca dört mevsime şahit olabilirsiniz, Norveç'in büyüleyici doğası sizi yalnız bırakmadığı için tren yolculuğu çok güzel geçiyor. Biz dönüşü de tren ile yaptık. Dönüş yolculuğu biraz daha yorucu geçti. Çünkü bir haftalık gezinin sonuydu ve artık yorulmuştuk. O yüzden dönüşü uçak ile yapmak mantıklı olabilir. Ama benim tavsiyem en az bir kere ünlü Oslo - Bergen tren yolculuğunu yapmanız yönünde. Çünkü bu rota en iyi tren rotalarından biri olarak anılıyor.

Tren biletlerini alırken, erken almaya çalışmakta fayda var. Tren biletlerini nsb.com sitesinden rahatlıkla alabilirsiniz. Internet sitesinin oldukça kullanışlı ve kolay bir kullanımı var. Biletler 3 ay öncesinden satışa çıkıyor. Norveç ile ilgili araştırma yaparken herkes tren biletlerini önceden alınmasının bütçe açısından öneminden bahsediyordu. Ben de takip etmeye başladım. Nisan - Mayıs ayları için evet, yarı yarıya gelen fiyatlar vardı ama Haziran - Temmuz ayları yaklaştıkça en düşük ücret pek çıkmamaya başladı. Biletler satışa açılır açılmaz bakmama rağmen düşük ücretli biletleri bulamadım. Yüksek sezon olduğu için olabilir diye düşündüm. O yüzden mecburen normal fiyattan biletleri aldık. Neyse ki o yüksek fiyata iade seçeneği mevcuttu, çocuklar da bedavaydı. Eğer çocuklu iseniz, koltuk seçimi yaparken, aile vagonunu tercih etmenizi öneririm. Biz çok memnun kaldık. Hem daha rahat ve geniş bir alan, hem de çocuklar için kapalı bir oyun yeri de mevcut. Buradaki oyun yeri sayesinde çocuklarla 7 saatlik tren yolculuğu gayet rahat geçti. Bir kere bile çocuklardan 'sıkıldık', 'ne zaman geleceğiz', 'ne kadar kaldı' gibi söylemler duymadık.

Aile kompartmanındaki çocuk oyun yeri, Oslo-Bergen treninde

Bergen'e güzel, güneşli bir akşam üstü vardık. Kalacağımız dairelere geçtik. Çok tatlı bir sokakta, eski Bergen evlerinden birinde konakladık. Burada aynı yerde 4 kişilik iki ailenin konaklayabileceği iki tane daire bulunca otel yerine burayı tercih ettik. Böylece yemek masrafından birazcık tasarruf yapabildik. Bergen'e giderseniz ve otel dışında bir konaklama yeri arıyorsanız burayı tavsiye ederim.

Torgallmenningen, Bergen, Norveç

Bergen evleri, Norveç

Ertesi sabah, Bergen'i keşfetmek için yollardaydık yine. Önce Bergen'in ünlü balık pazarına uğradık. Balık pazarında çeşit çeşit deniz ürünlerini bulabilirsiniz. Biraz ileride de meyve tezgahları albenisi ile sizi çağırıyor. Bu kadar güzel ve nefis gözüken meyvelerden almadan olmaz dedik tabii.

Bryggen Manzarası, Bergen, Norveç

Meyveler meyveler... Bergen

Bergen Balık Pazarı, Norveç

Balık pazarı sonrasında Bergen'in olmazsa olmazı Floyen tepesine çıkmak için Floibanen füniküler'in yolunu tuttuk. Tepeye isterseniz yürüyerek de çıkabilirsiniz. Biz çıkışta füniküleri tercih ettik. Sonra da dağın tepesinden yürüyerek tekrar şehre indik. Tek yön yetişkin bileti 45 NOK, çocuk fiyatı 23 NOK. Eğer 2 çocuklu bir aile iseniz, gidiş dönüş aile bileti almak daha uygun fiyatlı oluyor. Aile biletinin fiyatı 225 NOK. Floyen tepesinde manzaranın tadını çıkarmak dışında, siz kahve keyfi yaparken çocuklar çok güzel oyun parklarında vakit geçirebilir. Tepede çok çeşitli yürüyüş rotaları mevcut. Yürüyüş rotaları için buraya bakabilirsiniz. Çok detaylı bir yürüyüş rotası izlemeseniz bile ormanın içine doğru gitmenizi kesinlikle öneririm. Karşılaştığınız güzellik karşısında pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim.

Floibanen Füniküler, Bergen, Norveç

Floyen tepesinden Bergen manzarası, Norveç

Poz vermek istemeyen küçük kız, Floyen tepesi, Bergen, Norveç

Floyen tepesi, Bergen, Norveç

Dağdan inince kendimizi McDonald's'a attık. Yemek sonrası yorgun tayfa dairelerin yolunu tuttu. Ben ise tek başıma Bryggen'i keşfettim. Bryggen, 1702'de büyük yangın sonrası kurulmuş bir bölge ve UNESCO Dünya Mirası listesinde bulunuyor.

Starbucks'ın bulunduğu bina Hansel ile Gretel masalından fırlamış gibi durmuyor mu, Bergen

Bergen, Norveç

Ertesi gün bizi, çok erken başlayan bir fiyort turu beklediği için evlerimizde dinlenmeye çekildik. Marketten alınmış somon ziyafeti sonrasında biraz da ev keyfi yaparak dinlendik. Fiyort turu ise bir sonraki yazıda...