Cape Yarımadası ve Ümit Burnu

7/03/2017 gezihayallerim 0 Comments

Cape Town'daki ikinci günümüzü Ümit Burnu ve Cape Yarımadasını keşfetmeye ayırdık. Ümit Burnu, Cape Yarımadasında bir milli park içerisinde yer alıyor. Cape Town merkezinden yaklaşık olarak 70 km uzaklıkta bulunan Ümit Burnu'na gitmek için ya araba kiralayabilir ya da bizim yaptığımız gibi günübirlik bir tura katılabilirsiniz. Güney Afrika'da trafik soldan aktığı için biz araba kiralama seçeneğini pek düşünmedik.

Ümit Burnu, Cape Town

Turu ayarlarken, tripadvisor.com'dan yaralandım. Öne çıkan tur firmalarını, internet sayfalarını, sundukları tur programlarını inceledim ve Lucky and Lost tur firması ile irtibata geçtim. Bu tur şirketini seçmemin ana nedenlerinden biri butik bir firma olması, yorumlarının iyi olması ve fiyatının diğer firmalara göre biraz daha uygun olmasıydı. Aynı zamanda öğle yemeğini de içeriyordu. Kısıtlı zamanımız olduğu için yarımada turuna bir de şarap tadımı eklemek istedik. Şarap tadımı turları tam bir gün de sürebiliyor, zamanınız varsa böyle bir tura da katılabilirsiniz. Cape Town'un ünlü bağlarının olduğu bölgelere gidip, birkaç bağda şarap tadımı yapabilirsiniz. Sonuç olarak biz turdan memnun kaldık. Cape Town'da yarımada turuna katılmak isteyenlere bu tur şirketini öneririm.

Turumuz, Bo-kaap mahallesi ile başladı. Genel olarak Cape Peninsula turlarında Bo-kaap bölgesi içerilmez. Bu turu tercih etmemin bir diğer nedeni de bu bölgeyi de içermesiydi. Bo-kaap, Cape Town'un en eski yerleşim yerlerinden biri ve rengarenk evleri ile ünlü. Her bir ev çok canlı bir renk ile boyanmış ve bu renklilik bu bölgeyi ilgi çekici kılıyor. Hollanda sömürgesi zamanında, 1700lerde iş gücü için Uzak Doğu'dan getirilen köleler, suçlular, sürgündekiler bu bölgeye yerleştirilmiş. Bu bölge Malay bölgesi olarak da adlandırılır. Bizim gittiğimiz sabah, bölgede aynı zamanda bir maraton da vardı. 21 km'lik Slave Road Challenge 2017 maratonu Bo-kaap tepelerinden başlıyor ve şehre kadar uzanıyordu. Oldukça renkli ve eğlenceli bir gününe denk geldiğimiz için bu bölge çok hoşumuza gitti. Yaşlısı genci oldukça çok sayıda insan maratona katılmıştı ve eğleniyorlardı.

Bo-kaap, Cape Town

Slave Road Challenge 2017, Bo-kaap, Cape Town

Bo-kaap bölgesinden sonraki durağımız Muizenberg Sahiliydi. Burası yılın her döneminde sörf yapmaya uygun olması ve köpek balığı saldırıları ile ünlü olmuş bir bölge. Sörfe yeni başlayanlar için çok uygun bir plajmış. Biz plaja inmedik, fakat köpek balıklarının izlendiği noktada bir mola verdik ve uçsuz bucaksız plajı fotoğrafladık. Köpek balığı gözlem noktası, denizdeki köpek balığı gölgesine göre suların girmek için uygun olup olmadığını sahil kısmına haber veriyor. Eğer herhangi bir gölge gözlenmediyse, bayrak yeşil oluyor; köpek balığı gölgesi gözlendiyse bayrak kırmızı renk alıyor; eğer görüş yok ise, bayrak siyah oluyormuş. Neyse ki en son köpek balığı saldırısı 14 yıl önce gerçekleşmiş. Bunu duymak biraz olsun beni rahatlattı. Yoksa sahildeki karınca yuvası gibi insan kalabalığı için endişelenebilirdim.

Muizenberg Sahili, Cape Town

Muizenberg'ten sonraki durağımız ise Simons Town'daki penguenlerdi. Genel olarak bu turda tersten bir rota izledik. Diğer turlarda Simon's Town, Ümit Burnundan sonra ziyaret edilirken, biz önce buraya gittik. Böylece kalabalık ile aynı anda hareket etmeyecektik. Simons Town'daki Boulders Sahili, penguenlere ev sahipliği yapıyor. Bu sahilde birçok pengueni görme fırsatı elde ediyorsunuz. Tur ücretinde tüm girişler de dahil olduğu için biz ücret ödemedik ama siz kendi başınıza giderseniz, ücreti yetişkinler için R70, çocuklar için ise R35.

Penguenlerden sonra, yolumuzu Cape Point Ulusal Parkı'na çevirdik. Burası aynı zamanda UNESCO Dünya Mirası listesinde de yer alıyor. Ulusal parka giriş ücreti, yetişkinler için R135, çocuklar için ise R70. Ulusal parkta önce bir yemek molası verdik. Yemek molası sırasında tur rehberimiz bizi babunlar hakkında uyardı. Oldukça akıllı olan bu hayvanlar, yemek kokusu aldıklarında, özellikle de çikolata kokusu aldıklarında, insanların çantalarına el koyarlarmış. İçinde ne var ne yoksa karıştırıp, çantayı bir köşeye atarlarmış. O yüzden çantanıza sıkı tutunun dedi, eğer çantanızı alırsa da bir şey yapmayın, çünkü aynı zamanda tehlikeli hayvanlar olduğunu söyledi. Ulusal parkta birkaç babun gördük ama neyse ki başımıza herhangi bir şey gelmedi. :)

Cape Point Ulusal Parkı

Cape Point Ulusal Parkında bir babun

Öğle yemeyi molasından sonra yönümüzü Ümit Burnuna çevirdik. Önce Ümit Burnu Fenerine çıktık. Rehber iki yol önerdi. Birincisi tepedeki fenere çıkıp, manzaranın tadını çıkarmak, bunun için 45 dakika süremiz vardı. İkincisi ise patikadan Ümit Burnuna inmek. Bu ikinci yol biraz daha uzun sürüyordu. İlk yolu seçersek, fenerden sonra araba ile Ümit Burnuna gidip, ikinci yoldan gidenler ile buluşacaktık. Biz birinci yolu seçtik. Önce tepeye doğru tırmandık. Manzara etkileyici. Yarımadanın her iki yakasını da görebiliyorsunuz. Tırmanmak istemeyenler ama manzarayı da görmek istiyorum diyenler için funicular da mevcut. Çift yön R65, tek yön R50. Çocuklar için ise R25, R20 şeklinde oluyor.

Ümit Burnu ilk olarak Bartolomeo Dias tarafından 1488 yılında keşfedilmiş ve o zamanlar kötü hava koşulları nedeni ile adını Fırtınalar Burnu (Cape of Storms) koymuş. Daha sonraki yıllarda Vasco da Gama burayı kullanarak Avrupa ile Hindistan arasındaki yeni ticaret yolunu keşfetmiş. Bu yeni ticaret yolunun bulunması nedeni ile de o zamanki Portekiz kralı buraya Ümit Burnu adını vermiş. 1859'da ilk deniz feneri, deniz seviyesinden 238 metre yüksekte kurulmuş. Bu deniz feneri amacına tam olarak hizmet edemediği için, 87 metre deniz seviyesinden yüksekte yeni deniz feneri 1914'te inşa edilmiş.

Ümit Burnu Fenerinden manzara, False Bay

Ümit Burnu Feneri

Ümit Burnunda bir Babun
Deniz Feneri tırmanışından sonra, Ümit Burnuna gittik. Burada fotoğraf çekimi sonrasında yönümüzü Cape Point Şarap Bağlarına çevirdik. Burada 4 adet şarap tadımı yaptık, çimlerde uzandık, günün yorgunluğunu attık, manzaranın tadını çıkardık, insanlar ne güzel hayatlar yaşıyor diye iç geçirdik.

Şarap tadımı sonrasında Cape Town'a dönüş yolunda Chapman Peak yolundan geçtik. Dağın içine doğru kazılarak genişletilen yol, hava şartlarına bağlı olarak kapanabiliyormuş. Bakım gideri olduğu için sadece bu yol için insanlar ücret ödüyor. Chapman Peak karşısında Hout Bay bulunuyor. Bazı turlarda, Hout Bay de tur dahilinde. Bu sahil kasabası pazarı ile ünlü. Biz buraya uğramadan hotelimize döndük.

Chapman Peak Yolu

Hout Bay, Cape Town

Biz turumuzdan çok memnun kaldık. Dolu dolu bir gün geçirdik ve kişi başı sadece R800 ödedik. Tüm giriş ücretleri ve öğle yemeğini de karşıladığını düşünürsek oldukça hesaplı bir tur olduğunu söyleyebilirim.

Bir gün tekrar görüşmek üzere Cape Point...