3 Yıl Sonra Yeniden Çoluk Çocuk Midilli Adası

8/09/2017 gezihayallerim 0 Comments

Midilli adasına 3 yıl önce gittiğimizde çok güzel ve sakin bir tatil geçirmiştik. O zaman gittiğimizde sadece adanın güney kısmını görme şansımız olmuştu. Kuzey kısmını başka bir yaza bırakmıştık. Geçen sene Assos taraflarında yaptığımız tatil sırasında, karşıdaki Midilli adasına bakarak iç geçirmiştik. Artık bu yaz gidip görmek gerekirdi.

Skala Eressos yollarında, Midilli Adası

Midilli adasına geçen seferki gibi yine Ayvalık'tan Turyol ile gittik. Bu sefer farklı olarak kendi arabamız ile geçiş yaptık. Eğer 3 günden fazla kalmayı planlıyorsanız ve bizim gibi çoluk çocuk seyahat ediyorsanız araba ile geçmenizi tavsiye ederim. Araba kiralama ve araç için yapılan yeşil sigorta ücreti araba kiralama ücreti ile eş değer hale geliyor belli bir günden sonra. Araba ile geçiş yaptığınızda araç için gidiş dönüş 70€ ödüyorsunuz. İki haftalık yeşil sigorta için ise 52€ civarı.

Konaklama için Midilli'nin kuzeyinde bulunan Petra şehrindeki Niki Studios Sea Front'u seçtik. 4 gece, iki yatak odalı bir daire için 200€ verdik sadece. Küçücük bir mutfağı vardı. İster balkonda kendi kahvaltınızı hazırlayıp yapın ya da konaklama yerinin 6€'ya sunduğu kahvaltıyı alın.

13:00 feribotu ile geçiş yaptık. Mitilini merkezde feribottan inince yönümüzü kuzeye çevirdik. İlk olarak Mitilini çıkışında bulunan Lidl'dan alışverişimizi yaptık. Daha sonra sahil kısımından devam ederek Mantamados'a uğradık. Burası peynirleri ve Taxiarches Manastırı ile ünlü bir yer. Manastır korunmuş ve güzel bir bahçe içerisinde yer alıyor. Bahçede ağaçlar altında güzel bir kafesi var. Burada ballı tarçınlı sıcak lokmaların tadına bakabilirsiniz. Ayrıca ballı yoğurdu da es geçmeyin.

Taxiarches Manastırı, Mantamados, Midilli

Taxiarches Manastırı'nda sizi bir uçak karşılıyor, Mantamados, Midilli

Taxiarches Manastırı'nda lokma ve ballı yoğurt, Mantamados, Midilli

Mantamados'taki kısa molamız sonrasında Midilli adasının dağları arasından Petra'ya doğru yola çıktık. Petra küçük şirin bir yer. Restoranları, kafeleri, küçük güzel hediyelik eşya dükkanları ile güzel bir yer. Konaklama yerimiz deniz kenarı olsa da, otelin önünden denize girmedik. Biraz ileride deniz kenarında şezlong hizmeti veren işletmeler olsa da biz genel olarak deniz için farklı koylara gittik. İlk akşam, çocukların arabada uyuması nedeni ile pek bir şey yapamasak da, diğer akşamlar Petra ve çevresini keşfettik. Akşam üstü deniz kenarında yürüyüş yapmak, güneşi batırmak güzeldi.

Petra'da ilk gün batımı

Petra sokakları, Midilli

İlk sabah, Petra'ya 5-10 dakika mesafede yer alan Anaxos'a gittik. Burası genel olarak her gün deniz için geldiğimiz bir yer oldu. Sahildeki tavernalardan ağaç altı gölgesi olan bir yeri beğendik ve her gün buraya geldik. Şezlong için ücret ödemedik. Suyumuzu, frappemizi, bir gün öğlen yemeğimizi burada yediğimiz için kimse bizden ekstra bir ücret istemedi.

Anaxos sahili, Midilli

İlk gün sabah deniz keyfi sonrasında, başka yerleri keşfe çıktık. Midilli'de yer alan iki iç deniz var. 3 sene önce Gera körfezini keşfettiğimiz için bu sefer diğer iç denizde bulunan Skala Kallonis'e yönümüzü çevirdik. Yolda giderken dağda çok güzel manzaralı bir yerde öğle yemeği molası verdik. Petra'dan Kallonis'e doğru giderken dağda önünüze çıkar. Şans eseri geldiğimizi O Gavrilos restoranından memnun kaldık. Pirzola ve yunan salatasından oluşan yemeğimiz lezzetliydi.

Taverna O Gavrilos, Midilli

Yunan Salatası bir öğünün olmazsa olmazı, Taverna O Gavrilos, Midilli

Taverna O Gavrilos'tan manzaraidilli

Öğle yemeği molası sonrası Skala Kallonis'e geldik. Burada deniz sığ ve kumlu. Caprica Kitchen Bar'da zamanımızı geçirdik. Burada da şezlong ücreti ödemedik. Yemek yemediğimiz için yemekleri için yorumda bulunamam ama içecekleri güzeldi ve rahat bir ortamı vardı.

Skala Kallonis, Midilli

Akşam Petra'ya döndük ve akşam yemeği için Midilli adasının en güzel yerlerinden biri olan Molivos'a gittik. Molivos'u çok beğendim. Kalesi, restoranları, dükkanları, güzel mi güzel evleri ile bence ününü hak ediyor. Akşam yemeği öncesi Molivos kalesine çıktık. Manzara güzel. Sonra merkezine gidip kendimize güzel bir ziyafet çekecek bir yer aradık. Molivos limanına kadar indik. Oradan geri dönüp daha merkezde bulunan bir yerde oturduk. Yol kenarında, muhteşem manzaralı Symposium Tavernasında akşam yemeğimizi yedik.

Molivos, Midilli

Symposium Taverna, Molivos, Midilli

Symposium Taverna'dan manzara, Molivos, Midilli

Molivos sokakları, Midilli

Yemek sonrası Molivos'u keşfetmeye devam ettik. The Blue Fox'ta çay ve tatlı keyfi sonrası Molivos'a her akşam gelmeye karar verdik.

İkinci gün yine Anaxos'ta deniz keyfi sonrası, yönümüzü Skala Eressos'a çevirdik. Yolda gördüğümüz tüm köyler mi güzel olur ve 'gelin bizim sokaklarımızda gezin, bizi keşfedin...' diye bağırır, bilemedim. Bu çağrıya dayanamadık ve o güzel köylerin birinde, Vadoussa'da kısacık bir mola verdik. Skala Eressos'ta uzun bir plaj mevcut. Plaj'da birçok taverna var ama şezlong hizmeti merkezde yok. Kumsala inip denize giriyorsunuz. Biz önce bir tavernada yemeğimizi yedik. Daha sonra denize girmek için bir yer aradık, biraz uzaklara bile gittik ama tam istediğimiz gibi bir yer bulamadık. Skala Eressos'a geri dönüp, Sappho heykelinin oradan denize girdik. Hem duş hem de soyunma kabini olduğu için, hem de oradaki kafelerde oturabildiğimiz için bence burada denize girmek için en ideal yerlerden biriydi diyebilirim.

Vadoussa, Midilli

Skala Eressos, Midilli

Skala Eressos'ta öğle yemeğimizi kediler ile paylaşırken, Midilli

Sappho Heykeli, Skala Eressos, Midilli

Akşam Petra'ya dönünce, her gün balık ya da et yemekten bıktığımız için Petra'da bulunan The Woman's Co-Operative'e gitmeye karar verdik. Rezervasyonumuz yoktu ama şansımıza çok güzel bir masada yer bulduk ve batan güneş eşliğinde çok güzel bir yemek yedik. Amacımız hafif bir yemekti, sadece zeytinyağlılardan sipariş versek de, sonuçta yine tıka basa yediğimiz bir yemek oldu. Biber dolması, kabak çiçeği kızartması, dolması ve diğer tüm seçtiğimiz yemekler gerçekten çok lezzetliydi. Petra'ya gelip de bir akşam burada güzel bir yemek eşliğinde güneşi batırmadan dönmeyin derim ben.

Women's Co-Operative Restoranı, Petra, Midilli
Yemekler ve manzara bir şahane
Women's Co-Operative Restoranından manzara, Petra, Midilli

Son gün, bu sefer Skala Sykaminia'ya doğru gidelim dedik. Burası çok küçük güzel bir koy. Öğle yemeği için güzel olurdu ama biz sabah geldiğimiz için bir şey yemedik. Çok güzel el işi hediyelik eşya dükkanları vardı. Ucuz değildi ama hatıra için evimize küçük bir süs aldık. Skala Sykaminia'a doğru inmeden önce, dağda Sykaminia köyünün girişindeki kahvede mola verdik. Güzel bir manzarası vardı. Hava çok sıcak olmasa köyü de keşfetmek isterdim ama çocuklarla bu keşifler biraz zahmetli oluyor.

Sykaminia Köyü girişindeki kahve, Midilli

Sykaminia Köyü, Midilli

Skala Sykaminia, Midilli

Skala Sykaminia'nın şirin dükkanları, Midilli

Burada denize giremedik, o yüzden de bizim için artık vazgeçilmez plaj noktası haline gelen Anaxos'ta son gün deniz keyfini atlamadık. Akşam Molivos'a biraz daha erken saatlerde gittik ki, burayı güzelce keşfedelim. Son akşam yemeğimizi Betty's Restoranında yedik.

Betty's Restoranı, Molivos, Midilli

Petra'da son gece, Midilli

Ertesi sabah feribot seferi saat 9'da olduğu için erken saatte yola çıktık. Petra'dan Mitilini merkeze gitmek 1 saat 10 dakika kadar sürüyor. Google haritasının önerdiği en hızlı yolu kullandık. Adanın içerisinden giden yol en hızlı seçeneği sunuyor.

Midilli'de yine sakin, huzurlu ve güzel bir tatilin sonuna geldik. Bir daha Midilli adasına gider miyim bilmiyorum. Bence diğer Yunan Adalarını keşfetmeye başlasak daha iyi olabilir. Ama Midilli adasına giderseniz Molivos'ta kalmanızı şiddetle öneririm. Ben en azından bir sonraki ziyaretimde öyle yapmayı planlıyorum.