Neuschwanstein Şatosu

10/15/2015 gezihayallerim 0 Comments

Münih-Legoland gezi planı yapınca Neuschwanstein Şatosunu es geçmek olmazdı. Daha önce yazmış olduğum Münih-Legoland gezi önerisi için buraya bakabilirsiniz.

Gezi önerisindeki gibi Münih'te kalıp, tren ile seyahat etmedik. Akşam üstü ulaştığımız Münih havaalanından araba kiralayarak Füssen şehrine geçtik. Yolculuk yaklaşık 2 saat sürdü. Arabada navigasyon olunca 3 gün boyunca gezdiğimiz Almanya'da yol bulmakta çok rahat ettik. Araba kiralarken kesinlikle navigasyonu da kiralamanızı öneririm. 3 gün boyunca araba ikinci evimiz gibi oldu ve gezimiz çok rahat geçti. Budget'tan kiraladığımız arabayı havaalanında hızlı bir şekilde teslim aldık, dönüşte de hızlı bir şekilde teslim edebildik.

Bölge Haritası, www.hohenschwangau.de

Gelelim  Neuschwanstein Şatosuna. Füssen şehrinde bulunan şatoyu ziyaret etmek için biletlerinizi önceden almanızı tavsiye ederim. Bilet rezervasyonu için buraya bakabilirsiniz. Biletler belirli bir saat için rezerve ediliyor. Bilet üzerinde yazan saatte Neuschwanstein Şatosunda olmanız gerekmekte. Biletleri teslim almanız ile şatoyu ziyaret saati arasında en az 1 saat süre bırakın. Bize 1 saat de yetmediği için bu konuda dikkatli olun. Neyseki şato girişinde bileti olanlar ve bilet üzerindeki saati kaçıranlar için yer olduğu takdirde bir sonraki tur saatlerine değişiklik yapıyorlar. Biz 4 kişiydik. 15 dakika ara ile farklı turlara giriş yapmak zorunda kaldık. İki küçük çocukla olduğumuz ve yağmurlu bir hava olduğu için yokuş yukarı yaklaşık 40 dakikalık sürdüğü söylenen yolu tırmanmadık tabii. Şatoya ulaşmak için 3 yol var. Biri yürümek, güzel havalarda ideal olabilir, ikincisi at arabalarına binmek ve üçüncü yol da şatonun üst tarafında bulunan Marien köprüsüne otobüs servisi ile çıkmak. Marien köprüsüne gidip oradan manzaraya bakmayı çok istesem de üçüncü seçenek yol çalışmaları nedeni ile bir süre servis dışı olunca biz de at arabalarına kaldık. Kalabalık ve yağmur olunca oldukça uzun bir kuyruk vardı, neyse ki kızlar at arabasına bineceğiz hevesi ile çok sorun çıkartmadılar. Sıra beklerken de tabii bilet üzerindeki giriş saatini kaçırdık. Tepede restoran seçeneği ve fast food tarzı yemek yiyebileceğiniz yerler mevcut. Bize verilen giriş saatini beklerken öğle yemeğimizi yiyerek bu süreyi değerlendirdik. 15 dakika ara ile eşimle kızları paylaşarak şatoyu ziyaret ettik. Biz sadece Neuschwanstein Şatosunu ziyaret ettik, zamanınız varsa Hohenschwangau Şatosunu da planınıza ekleyebilirsiniz.

At arabası için sıra beklerken

Neuschwanstein Şatosu

Neuschwanstein Şatosu'ndan manzara

Neuschwanstein Şatosu girişi

Neuschwanstein Şatosu'nda tur saatini beklerken

Marien Köprüsü

Hohenschwangau Şatosunu, Neuschwanstein Şatosu'ndan manzara

At Arabaları

Şato dönüşü sıra beklerken

Füseen'de konaklamak isterseniz ve çoluk çocuk mevcutsa, bizim de konakladığımız Hotel Fantasia'yı öneririm. Özellikle büyük kızım ranza tipi yatağı çok beğendi. Otelin çok güzel bir bahçesi var. Keşke hava güzel olsaydı da bahçenin tadını çıkarabilseydik diye düşündük. Füssen çevresini araba ile turladık ve bu bölgenin gölleri, nehirleri ve dağları ile bir daha gelinebilecek bir bölge olduğuna karar verdik. Füssen'in biraz dışına yer alan Lechfall da çok beğendiğimiz bir yer oldu. Yağmurlu havaya rağmen suyun rengi çamurlu değil de turkuaz renginde akması bizi şaşırttı. Suyun rengine resmen bayıldık. İlerleyen zamanlarda buraya tekrar gelebilmeyi çok isterim.

Hotel Fantasia

Hotel Fantasia'nın Bahçesi

Füssen, nehir suyunun rengine bayıldık